POPIS NÍZKOPODLAŽNÍ TRAMVAJE VARIO LF 2

 

 

Dopravní podnik města Brna ve středu 17. září představil novinářům a zájemcům nově zakoupenou tramvaj typu Vario LF2. Jedná se o jednosměrné, dvoučlánkové nízkopodlažní vozidlo, které vzniklo rekonstrukcí starých vozů typu K2. V jeho pravé bočnici jsou čtvery dvoukřídlé výklopné dveře široké 130 cm. První a poslední dveře vedou do vysokopodlažní části vozu (86 cm od kolejiště). Za prostředními dvěma dveřmi se pak skrývá nízkopodlažní část. Ta má výšku 35 cm nad temenem kolejnice a tvoří 43% celkové plochy tramvaje. V kloubu, který je nad středním podvozkem a odděluje od sebe obě nízkopodlažní části vozidla, je podlaha, stejně jako v obou krajních částech vozu, ve výši 86 cm nad zemí.

Vario LF2 je vybaveno asynchronní elektrickou výzbrojí TV Europulse (ta je umístěna na střeše) od firmy Cegelec a polopantografem. Pro pojezd vozu jsou použity tři hnací, plně otočné trakční podvozky s dvojím vypružením typu KOMFORT. Každá náprava je poháněna vlastním, podélně uloženým asynchronním trakčním motorem s rekuperací.

Informační systém uvnitř i vně vozidla je takový, na jaký jsme si už zvykli. Kontrastní displeje zobrazující číslo vozidla, směr jízdy i jednotlivé zastávky, jsou již samozřejmě duplikovány také hlasovými frázemi.

Tramvaj je dlouhá 22 metrů a je vybavena tak, aby k ní bylo možné připojit nízkopodlažní vlečný vůz nebo další vozidlo stejného typu. V tom případě pak bude celá souprava dlouhá 45 metrů a vejde se do ní až 450 cestujících. Než však bude možné tyto soupravy nasadit do provozu v brněnských ulicích, bude nutno upravit délku nástupních ostrůvků. Prozatím tedy budou jezdit obě dosud zakoupená vozidla samostatně. V případě potřeby k nim pak bude připojen pouze vlečný vůz.

První dva vozy typu Vario LF2 začaly křižovat brněnské ulice v pondělí 22. září 2010 a byly nasazeny na lince 2. Do konce roku k nim přibyly ještě další 2 kusy, které jsou nasazovány podle potřeby na nejfrekventovanějších linkách.

 

technické údaje: